Ben al wat ouder en vroeger een verwoed Rock'n Roll, swing, Jive, enz., danser. Pleeg nu op een thuisfiets elke dag een uurtje te ploeteren met tempohulp van midimuziek op mijn rekenaartje. Meestal stukjes uit de jaren vijftig tot zeventig. Dat is eigenlijk een kwestie van nostalgie.

Op een ander scherm heb ik dan een of andere natuurfilm opstaan. Beide klanksignalen gaan naar de luidsprekers, waarbij de muziek goed de klets bij de filmen overstemt.

Ik kies daarvoor liedjes die een tempo hebben tussen de 150 en 220 slagen per minuut. Ik heb een zestigtal midi bestandjes die ik zelf onderling wat afwisselend geschikt heb. Na mijn fietsuurtje zet ik het onderste liedje bovenaan. Op die manier roteert alles zodanig dat muziektempo en spierbelasting elke dag terug veranderen of tenminste niet op hetzelfde terugkomen.

Omdat ik mezelf wil dwingen de belasting binnen de perken te houden, wil ik nu graag gaan meezingen.

Hoe pak ik het juist aan, ook om het betaalbaar te houden?

-Vermoedelijk eerst een titel/uitvoerderslijstje samenstellen?

Hoe geraak ik aan de bestandjes en welke speler is het meest geschikt? Ik heb VLC en Van Basco.

Alle nuttige raad is welkom en dank bij voorbaat.